Tych, którzy jeszcze nie słyszeli o akcji „Przeczytam minimum 12 wartościowych biznesowych książek w 2015 roku” zapraszam do zajrzenia tutaj. W skrócie: w ramach tej akcji w każdym miesiącu rekomenduję trzy książki, co do których możecie mieć pewność, że po ich lekturze stwierdzicie, że warto było spędzić nad książką te kilka godzin. Do akcji aktywnie zaczęły się włączać kolejne osoby. Dziś zapraszam Was do przeczytania rekomendacji od Artura Jabłońskiego, eksperta ds. marketingu i komunikacji, autora Jeszcze Jeden Blog:
Niektóre biznesowe poradniki są fajne, większość jest niewarta uwagi i powtarza komunały, zaś osobiście uważam, że dla poszerzania horyzontów lub głębszego zrozumienia istoty pewnych rzeczy warto czytać rzeczy z pogranicza zawodowych zainteresowań. Dlatego moje trzy rekomendacje z niedawnych lektur to:
1) Daniel H. Pink – Drive
Świetna książka zgłębiająca tajniki motywacji do pracy. Rozprawia się z wciąż dominującym, choć przestarzałym modelem premiowania pracy i pokazuje, co naprawdę nami kieruje, gdy przykładamy bądź nie przykładamy się do powierzonych nam zadań. Dobra lektura nie tylko dla managerów.
2) Marcin Wicha, Jak przestałem kochać design
Felietony napisane ze swadą, podczas których nie można przestać się śmiać… choć czasami jest to śmiech przez łzy. Uczą pokory wobec designu – zarówno jego olbrzymiej roli, którą sprowadzamy zbyt często jedynie do „bycia ładnym”, jak również do problemów komunikacyjnych na linii projektant – odbiorca. Po tej lekturze docenimy wpływ designu na nasze życie codzienne i lepiej zrozumiemy jak współpracować z designerami.
3) Miłosz Brzeziński, Głaskologia
Relacje międzyludzkie są w biznesie kluczowe i dla większości niezwykle trudne. Głaskologia to ciekawa książka o meandrach komunikacji, tak w życiu codziennym, jak i w sytuacjach zawodowych, która jest najlepszą pozycją tego typu, jaka wpadła mi w ręce od czasów „Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi”.
Mnie osobiście z rekomendacji Artura zaciekawiła zwłaszcza druga pozycja – dotycząca designu. Zwłaszcza dlatego, że o designie wiem naprawdę mało. A Ty którą z tych książek najchętniej byś przeczytał(a)?