Jak dobrze obrazować dane

Ostatnio na jednej z grupy dyskusyjnych w serwisie Goldenline.pl padło pytanie „czy wolicie kiedy mówca operuje na procentach czy bezpośrednio na liczbach?” (opowiadając np. o możliwych zyskach, które przyniesie wprowadzenie nowego rozwiązania biznesowego).

Moim zdaniem od procentów lepsze są liczby… ale za to nad liczbami górują konkretne, namacalne przykłady. Zwróćcie uwagę,  jak osoby przygotowujące akcję „Milka – Razem dla Tatr” chciały przekazać ludziom, jak mało świstaków żyje obecnie w Tatrach.

Świstaki - Milka razem dla Tatr

Sama informacja, że w Tatrach żyje 220 świstaków pewnie w ogóle nie dotarłaby do świadomości wielu osób (zostałaby pewnie odrzucona jako kolejna sucha liczba, którą nie ma co sobie zaśmiecać głowy). Natomiast użycie autobusu, czy wagonu w metrze jako namacalnego przykładu było świetnym, bardzo kreatywnym posunięciem.

Przy okazji gratulacje dla domu mediowego Starcom, który wczoraj dostał nagrodę Grand Prix Media Trendy właśnie za akcję „Milka – Razem dla Tatr”.

Leave a Reply