Dietmar Pfaff „Badania rynku. Jak pozyskiwać najistotniejsze dla firmy informacje marketingowe”
Na polskim rynku wydawniczym są dostępne różne pozycje książkowe na temat badań rynku – czasem ciut lepsze, czasem ciut gorsze. Pozycja na którą ostatnio natrafiłem niestety zmierza w tym drugim kierunku. Mowa o książce „Badania rynku. Jak pozyskiwać najistotniejsze dla firmy informacje marketingowe” autorstwa Dietmara Pfaffa. Ostrzegam przed kupnem tej książki, o ile ktoś ceni sobie własny pieniądz.
Książką jest co prawda raczej wprowadzeniem w świat badań, więc dotyczy kwestii podstawowych, ale mimo tego nie jest wolna od błędów merytorycznych. Nie mam pojęcia czy ta sprawka autora czy tłumacza ale gdy się czyta, że: „badanie jakościowe odzwierciedlają subiektywne cechy rynku […] są prowadzone na niereprezentacyjnych próbach”, zaletą badań typu CATI jest „możliwy przekaz obrazu”, a obserwacja uczestnicząca polega na tym, że „respondent analizuje własne zachowanie” to człowiek się zastanawia, jak można opatrzyć tego typu książkę hasłem „ABC Profesjonalisty”. Błędów tego typu jest cała masa – to, co zacytowałem można znaleźć w obrębie 10 stron…
Czy warto przeczytać? Zdecydowanie należy się wystrzegać!