„Badania rynku. Jak pozyskiwać najistotniejsze dla firmy informacje marketingowe”

Dietmar Pfaff „Badania rynku. Jak pozyskiwać najistotniejsze dla firmy informacje marketingowe”

Na polskim rynku wydawniczym są dostępne różne pozycje książkowe na temat badań rynku – czasem ciut lepsze, czasem ciut gorsze. Pozycja na którą ostatnio natrafiłem niestety zmierza w tym drugim kierunku. Mowa o książce „Badania rynku. Jak pozyskiwać najistotniejsze dla firmy informacje marketingowe” autorstwa Dietmara Pfaffa. Ostrzegam przed kupnem tej książki, o ile ktoś ceni sobie własny pieniądz.

Książką jest co prawda raczej wprowadzeniem w świat badań, więc dotyczy kwestii podstawowych, ale mimo tego nie jest wolna od błędów merytorycznych. Nie mam pojęcia czy ta sprawka autora czy tłumacza ale gdy się czyta, że: „badanie jakościowe odzwierciedlają subiektywne cechy rynku [...] są prowadzone na niereprezentacyjnych próbach”, zaletą badań typu CATI jest „możliwy przekaz obrazu”, a obserwacja uczestnicząca polega na tym, że „respondent analizuje własne zachowanie” to człowiek się zastanawia, jak można opatrzyć tego typu książkę hasłem „ABC Profesjonalisty”. Błędów tego typu jest cała masa – to, co zacytowałem można znaleźć w obrębie 10 stron…

Czy warto przeczytać? Zdecydowanie należy się wystrzegać!

Dodaj komentarz