Artur Roguski „Zrozumieć social media” – recenzja

psymacArtur Roguski „Zrozumieć social media”

Kiedy parę miesięcy dowiedziałem się, że Artur Roguski jest na ukończeniu pisania swojej książki nie ukrywam: byłem bardzo ciekaw efektu jego pracy. Artura kojarzę branżowo od ponad 5-6 lat (i żeby to było jawne – znamy się osobiście z kilku konferencji). Jest jednym z najbardziej konsekwentnych polskich blogerów socialowych tworząc od lat Why So Social. To, co go wyróżnia wśród innych blogerów z naszej branży to dosadność i bezpośredniość, a czasem bym nawet to opisał jako brutalność w przekazie. Tym bardziej ciekawiło mnie, co nam przygotował 🙂

Artur przygotował książkę, która jest skierowana do odbiorcy spoza branży marketingowej. Krok po kroku tłumaczy funkcjonowanie, historię i specyfikę mediów społecznościowych. Co ważne, opowiada o nich z perspektywy praktyka – osoby, która pracowała na styku z social mediami w bardzo różnej roli (i jako przedstawiciel agencji i jako przedstawiciel mediów – prasy).  To, co uznaję za bardzo dużą zaletę książki to jej wyważony przekaz – zwykle czytając o social media albo trafiamy na peany na temat mediów społecznościowych, przejaskrawiony pozytywny przekaz albo ich doszczętną krytykę. Autorowi „Zrozumieć social media” udało się to wyważyć. Z jednej strony pokazuje w jaki sposób biznes może wykorzystywać media społecznościowe do lepszego dotarcia do grupy docelowej, jakie są pozytywne aspekty korzystania z takich serwisów jak Facebook czy Twitter przez ich użytkowników, z drugiej strony przytaczane różnego rodzaju analizy i raporty dotyczące uzależnienia od nowych technologii i ich wpływu na naszą psychikę.

Jest to jedna z tych książek, których lektura przydałaby się współczesnym gimnazjalistom czy licealistom. To też książka, po którą sięgnąć powinny osoby, których ciekawi tematyka social media (a do tej pory nie miały zielonego pojęcia na ten temat). Artur wszelkie zawiłości tłumaczy w prosty i przystępny sposób poruszając szerokie spektrum tematów: historię największych platform społecznościowych, wpływ psychologiczny korzystania z social media, mechanizm dezinformacji i szerzenia fake news, rolę mediów społecznościowych w polityce, influencer marketing, sposoby wykorzystania social media przez biznes, kwestię uzależnienia od social media.

Jeśli na co dzień pracujesz w branży digitalowej czy marketingowej – nie, nie jest to książka dla Ciebie. Prawdopodobnie zbyt wiele nowych rzeczy się z niej nie dowiesz. Jeśli natomiast chciałbyś, żeby Twoi znajomi czy rodzina lepiej zrozumieli świat mediów społecznościowych – książka Artura może im w tym pomóc.

Dodaj komentarz