O blogu

LekturyBadacza.pl dzisiaj

LekturyBadacza.pl to najpopularniejszy w Polsce blog z recenzjami książek biznesowych (marketing, e-marketing, reklama, badania rynku), prowadzony od 2011 roku. Oprócz tego to również miejsce wymiany doświadczeń i przemyśleń polskich badaczy rynku.

Dzięki współpracy z takimi wydawnictwami książkowymi jak One Press (Helion), Wydawnictwo Znak, Słowa i Myśli, Wydawnictwo Studio Emka, Fundacja Polak 2.0, mam dostęp do świeżo wydanych książek biznesowych, dzięki czemu mogę je Tobie zarekomendować bądź odradzić.

Zapraszam do zakładki spis recenzji (kilkadziesiąt recenzji książkowych).

To również miejsce, w którym znajdziesz relacje z wydarzeń branżowych (zobacz np. relację z konferencji Havas Media o organic marketingu).

Krótka historia

Kiedy zakładałem (luty 2011) tego bloga na początku umieściłem takie wstępne info na jego temat:

Na początek zamiast typowego wstępu coś w stylu FAQ:

# „Lektury badacza” – cóż to znaczy?

Pełny tytuł bloga powinien brzmieć „Lektury (nie tylko dla) badacza (rynku)”. Na blogu znajdą się krótkie recenzje książek z pogranicza dziedziny badań rynku, marketingu, nauk społecznych. W moim odczuciu w polskim Internecie łatwo znaleźć recenzje książek z szeroko rozumianej literatury pięknej i kultury popularnej, trudniej o rzetelne recenzje pozycji z zakresu biznesu. Zamierzam opisywać, polecać bądź odradzać bardzo różne książki, nie tylko bezpośrednio dotyczące badań rynku. Celem przewodnim jest wskazywanie pozycji, których przeczytanie w mniejszy lub większy sposób może stymulować rozwój.

 

# Do kogo skierowany jest ten blog?

Głównie dla osób, które na co dzień pracują w dziedzinie marketingu lub badań rynku, i chciałyby poszerzać swoją wiedzę. Będzie to dotyczyć pewnie wielu absolwentów socjologii czy psychologii, którzy zaczęli pracować jako badacze rynku, ale czują pewien niedostatek własnej wiedzy na temat marketingu  Myślę, że część recenzji będzie też przydatna dla osób, które w przyszłości chciałyby pracować w dziale marketingu/badań, bądź po prostu interesują się tymi dziedzinami.

 

# Jak częste będą aktualizacje?

Docelowo planuję umieszczać na blogu jedną recenzję co 2 tygodnie.

 

# W jakiej formie będą pojawiać się recenzje?

Będę starał się umieszczać raczej krótkie recenzje. Tak, żeby po przeczytaniu kilku lub kilkunastu zdań czytelnik mógł stwierdzić czy dana pozycja będzie dla niego przydatna. Czasami jednak można będzie trafić na dłuższe rozważania, zwłaszcza gdy będę polemicznie nastawiony wobec jakichś idei.

 

# Kim jest autor bloga?

Z wykształcenia socjolog. Zawodowo badacz rynku. Osobiście poszukiwacz tzw. „work-life balance”.

W marcu 2011 postanowiłem przenieść bloga z serwisu blox.pl na własny serwer. Od tego momentu zacząłem także korzystać z platformy WordPress. W listopadzie 2013 przeniosłem bloga pod nowy adres: lekturybadacza.pl

 

Platforma wymiany przemyśleń i doświadczeń polskich badaczy rynku

Z czasem blog zaczął się przeistaczać w platformę wymiany doświadczeń i przemyśleń polskich badaczy rynku czego wyrazem są takie cyklu postów jak:

Zalety i wady pracy badacza rynku

Co się zmieniło w badaniach w ciągu ostatnich 5 lat?

Dodaj komentarz