Case Open 2016 – relacja z konferencji

DSC_0224Parę dni temu na blogu wspominałem o konferencji Case Open 2016 planowanej na 14 kwietnia w Warszawie. Napisałem wtedy „zapowiada się ciekawa konferencja”. Czy organizatorom udało się sprostać moim oczekiwaniom? 

Nie miałem szczęścia tego dnia. Na konferencję chciałem dojechać na spokojnie, żeby bez pośpiechu się zarejestrować i usiąść razem z kimś znajomym. Nie udało się – pech chciał, że akurat zepsuła się trakcja kolejowa w Rembertowie – to sprawiło, że do hotelu, w którym odbywał się Case Open 2016 dojechałem równo o 9:30 – z tego powodu nie mam pretensji do organizatorów, że zaczęli parę minut później ;)

Z wystąpień, które odbyły się tego dnia chciałbym szerzej opisać trzy.

Po pierwsze, wystąpienie Ewy Łabno-Falęckiej, dyrektorki ds. komunikacji w Mercedes Benz Polska. Bardzo energetyczna prezentacja, konkretnie – „bez owijania w bawełnę” – takich osób naprawdę się dobrze słucha. Łabno-Falęcka opowiadała o projekcie Stacji Mercedes – nowego miejsca styku z konsumentem (touchpoint), który miał lekko zmienić wizerunek marki (postrzeganej zwykle jako luksusowa, podczas gdy marketerzy Mercedesa chcą, żeby ich produkt był postrzegany jako premium) i jednocześnie dotrzeć do młodszego konsumenta. Z pewnością był to ciekawy case zwłaszcza dla osób, które wcześniej w Warszawie miały okazję na Powiślu odwiedzić Stację Mercedes.

Po drugie, prezentację rozpoczynającą kongres. Maciej Tesławski opowiadał czym jest strategia, ile może kosztować stworzenie strategii i co najważniejsze ile może kosztować firmę działanie bez strategii. Tesławski jest jedną z tych osób, które dobrze się słucha – pewnie dlatego, że używa dobrych metafor. Część osób w kuluarach komentowała, że brakowało w tej prezentacji nowych case studies a te użyte w prezentacji są przez jej autora dość często przywoływane – nie wiem, nie mnie to oceniać, ja chyba pierwszy raz miałem możliwość wysłuchania prezentacji Macieja Tesławskiego :)

Po trzecie, wystąpienie Michała Banacha z Neurohm. O ile merytorycznie są pewne obszary o których mógłbym długo podyskutować z autorem tej prezentacji (bo mocno krytycznie podchodzę do np. powiązania szybkości reakcji odpowiedzi na pytanie z wartościowaniem o jakości takiej odpowiedzi) o tyle muszę docenić warsztat prezentacyjny. Mimo, że wystąpienie była tuż przed lunchem sala była mocno skupiona, ożywiona – gdyby prezentacja się jeszcze przedłużyła to raczej nikt by nie wyszedł z sali. Neurohm przy okazji została zaprezentowana jako firma z ciekawą ofertą (jednak zrobione to było bardzo umiejętnie i naturalnie – bez akwizycji). Myślę, że wiele osób, które wcześniej mogło nie słyszeć o badaniach neuromarketingowych zainteresuje się bardziej tym tematem po tej prezentacji :)

DSC_0246

Organizacyjnie wydarzenie zostało przygotowane bardzo profesjonalnie. Dobra lokalizacja, brak wpadek organizacyjnych, bank prezentów (każdy uczestnik na podstawie kuponu ze swojego pakietu mógł odebrać jedną z nagród – ja wylosowałem notes), prezent na koniec (niespodzianka w formie występu kabaretu plus zestaw piw od Żywca). Dobrym pomysłem też był certyfikat uczestnictwa (jak na zdjęciu obok) – mała rzecz a cieszy :)

Dla mnie to wydarzenie było istotne przede wszystkim z tego jakie osoby zgromadziło – i nie mam tutaj tylko na myśli świetnych prowadzących prezentacje. Cieszę się, że wreszcie mogłem poznać na żywo i porozmawiać z Martą autorką bloga oraz Jackiem autorem Marketing, książki, życie (pozdrawiam oboje przy okazji :) ) - bez takich spotkań i ciekawych rozmów nie ma dobrej konferencji. Miałem też okazję trochę dłużej porozmawiać z Tomaszem Reichem autorem książki „Jak dbać o wizerunek w mediach społecznościowych” i z pewnością to był czas dobrze spędzony.

sim_jak_rozmawiac_w_social_mediach_reich-ok Przy okazji chciałbym Was zaprosić na spotkanie autorskiem z Tomaszem Reichem poświęcone wyżej wspomnianej książce. Spotkanie odbędzie się w najbliższy czwartek 21 kwietnia o godzinie 18:00 w auli A w Collegium Civitas (Pałac Kultury, Warszawa) – więcej szczegółów na stronie Collegium Civitas. A warto być… bo łatwo wygrać tę książkę ode mnie ;) Pierwsza osoba, która w Collegium Civitas rozpozna mnie, podejdzie i powie hasło „”Konkurs PaidSocial.pl” dostanie ode mnie tę pozycję :) Do zobaczenia!

Dodaj komentarz