100 najcenniejszych marek z całego świata

Na początku tego tygodnia pojawiły się raport z tegorocznego badania BrandZ przeprowadzanego przez Millward Brown. Ranking ten prezentuje 100 najcenniejszych marek z całego świata. Ich wartość wyliczana zarówno ze względu na wyniki finansowe ich właścicieli (generowane przychody etc.) ale także na podstawie percepcji tych marek przez konsumentów.

Polskie podsumowanie wyników znajdziecie tutaj:
http://www.smgkrc.pl/BrandZ_top100_2011.pdf

Dużo bardziej jednak polecam dłuższy raport w języku angielskim:

http://www.millwardbrown.com/BrandZ/Default.aspx

Angielski raport polecam z tego względu, iż jest to naprawdę dobrze przygotowane podsumowanie wyników. Po pierwsze, atrakcyjne wizualnie (najważniejsze komentarze i opisy trendów można przeczytać na szybko przeglądając raport). Po drugie, treściwe. Po trzecie, oprócz suchego opisu wyników zawiera informacje na temat różnych trendów wśród konsumentów, których zdiagnozowanie a następnie zaspokojenie odpowiednich potrzeb pozwoliło na wzrost wartości marki. Polecam zwłaszcza zapoznania się z 21 key take outs, które mogą być przydatnym drogowskazem dla wielu brand managerów.

Część ciekawostek z raportu: Google po 4 letniej dominacji przestał być najcenniejszą marką na świecie – został zastąpiony przez Apple (pomogło z pewnością wypuszczenie na rynek iPada).  Największy wzrost wartości zanotował Facebook – 246% (dzięki temu Facebook wskoczył na 35 pozycję w rankingu – w przyszłym roku trzecia dziesiątka murowana).  Co piąta marka w rankingu pochodzi z rynku BRIC (do którego zaliczamy Brazylię, Rosję, Indie i Chiny). Najcenniejszą marką samochodową jest… Toyota – tutaj muszę odnotować pewne zdziwienie, bo w kontekście tego co w ostatnich 2 latach mówiło się o tej marce (ze względu na kolejne masowe usterki w samochodach marki Toyota) radzi sobie ona całkiem dobrze. Po więcej ciekawych informacji zapraszam do raportu.

Jedno przemyślenie nt. „100 najcenniejszych marek z całego świata

  1. Toyota America – za jej piękną i masową interwencje z powodu usterki fabrycznej ;) Rynek Amerykański chodź najbardziej zadłużony to mimo wszystko jest nadal największym.

Dodaj komentarz